YES! Je hebt verpakkingsvrije boodschappen bij ons besteld, maar hoe gaat dat nu verder bij ons achter de schermen? Zodra jij jouw verpakkingsvrije boodschappen hebt besteld via onze website, gaan onze toppers van de warehouse voor je aan de slag. Zij houden zich bezig met verschillende activiteiten die voorafgaan aan de levering van jouw verpakkingsvrije boodschappen.
Orderpicken
Wanneer je een bestelling plaatst komt er een melding binnen via ons systeem. Dit is het systeem waarin alle bestellingen en voorraden staan. Aan het begin van de dag worden via dit systeem een x-aantal bestellingen in de scanners gezet. Een van onze orderpickers gaat vervolgens op pad met een scanner en een krat om al je boodschappen te verzamelen. Dit noemen we orderpicken.
Scannen
Het orderpicken van een bestelling eindigt wanneer de hele route in onze warehouse is doorlopen en de scanner aangeeft dat alle boodschappen zijn verzameld. De krat met producten komt vervolgens bij de scantafel. Hier worden al je boodschappen gescand. Als alles nog een keer goed is gecheckt worden er labels geprint die op de PostNL dozen worden geplakt.
Inpakken
Vervolgens worden je boodschappen in onze welbekende juten tassen gestopt en in de zwarte Pieter Pot boxen gezet. De geprinte labels worden tijdens het inpakken op de dozen geplakt. Deze zijn essentieel, want hier staan jouw adresgegevens op samen met het ordernummer. Na het zorgvuldig inpakken van de producten wordt de box op een kar gezet en is hij klaar om verzonden te worden. Dat is lekker!
Natuurlijk komen er nog veel meer activiteiten bij kijken, zoals het aannemen en op z’n plek zetten van vers gevulde potten én worden er projecten uitgevoerd om onze dienst continu te verbeteren.
Project Olifant
De reis die onze glazen potten afleggen is ononderbroken en daarom best een bumpy ride: Een pot komt leeg binnen, wordt gevuld en gestickerd. Een pottenfamilie van maar liefst veertien potten gaan samen in één krat. Vervolgens worden de potten vervoerd, uitgeladen en in het magazijn geplaatst. De potten worden daarna door een orderpicker in een andere krat geplaatst voor een bestelling. Daarna worden ze gescand en ingepakt. De koerier van Huurland brengt ze naar Post NL, die de boxen herverdeeld. Vervolgens brengt de Post NL bezorger de potten naar de klant, die ze vervolgens opbergt in de keuken, gebruikt en teruggeeft als ze leeg zijn. De potten worden bij aankomst door ons gewassen en dan begint de reis weer helemaal opnieuw!
Het kan dus voorkomen dat er soms een pot breekt, potverdorie! Dat willen we natuurlijk voorkomen en daarom werd Project Olifant opgezet. Een project dat inzicht geeft onder welke omstandigheden een pot breekt. Uit dit onderzoek is gebleken dat de potten meer bescherming nodig hebben tijdens het vervoeren. Tussenschotten in de zwarte boxen bleek de oplossing die de kans verkleint op een gebroken potje.
Lijkt het jou ook leuk om je in te zetten voor Pieter Pot als orderpicker? Dan zoeken wij jou! We hebben namelijk meer orderpickers nodig om nog meer mensen blij te maken met verpakkingsvrije boodschappen. Ga voor meer informatie naar deze link en wie weet zien we jou binnenkort in onze warehouse!